Blue Flower

Collection

In 1995 waren de Duitse dealers verplicht om minimaal één exemplaar in voorraad te hebben wat aan de volgende specificaties moest voldoen:

  • Basis uitvoering: GT of GT Turbo
  • Lakkleur:
    • Racing Green Metallic,
    • Flame Red Metallic
    • Dark Grey Metallic
  • Lederen interieur met geplooid leer op de deurpanelen.

De eerste 480 exemplaren die uitgeleverd werden waren voorzien van de volgende items:

  • Een genummerd certificaat
  • Een badge welke gemonteerd werd op de strip boven het dashboardkastje. Op deze badge stond welk exemplaar dit was.
  • Andere aluminium dorpel-lijsten met daarop de tekst "Collection".

Er zijn uiteindelijk 380 Collections uitgeleverd met een 2.0i-motor en 100 Collections met een 1.7i-turbo-motor.

Celebration

In Groot Brittannië heeft men een vergelijkbare serie van 480 480's verkocht. De ze kregen echter niet de naam "Collection" mee, maar "Celebration".

Waar in Duitsland de GT-lijn als basis werd genomen is in Groot Brittannië de ES en de Turbo als basis genomen. De uitgeleverde auto's kregen net zoals in Duitsland een certificaat, badge en andere dorpel-lijsten mee. Echter hier stond er "Celebration"op de dorpel-lijsten.

Paris Edition

Deze uitvoering is alleen leverbaar geweest in 1991. De kleur Paris Blue was vanaf 1992 leverbaar op alle 480´s.

De Paris Edition is aan een aantal zaken te herkennen. Zowel exterieur als interieur.

Exterieur:

  • Paris Blue
  • Een groene bies in plaats van een zwarte bies.

Interieur:

  • De stoelen en deuren zijn voorzien van een zelfde soort bekleding en in dezelfde kleurstelling als de cabriolet.
  • De vloerbedekking is zwart met witte spikkels
  • Het stuur is een Momo Daytona met een grijs/groene insert.

TwoTone

Deze uitvoering is alleen leverbaar geweest in 1992.

Over het algemeen is een TwoTone gebaseerd op de S-uitvoering met een 1.7i-motor. Echter zijn er ook diverse TwoTone's voorzien van de 2.0i-motor. Voor zover bekend zijn er binnen Nederland geen TwoTone Turbo's uitgeleverd.

Volgens een van de verhalen werd deze uitvoering op de markt gebracht om de verkoopaantallen weer aan te wakkeren. Hiervoor werd een aantal specifieke zake weggelaten om de auto goedkoper leverbaar te maken.

Een ander verhaal wat rondgaat is dat men nog een heleboel 1.7i-motoren over had terwijl de 2.0i-motor al voor een vergelijkbare prijs leverbaar was. Om de voorraad 1.7i-motoren op te kunnen maken. Om auto's met de 1.7i-motor aantrekkelijk te maken werd daarvoor de TwoTone als speciale uitvoering op de markt gebracht. Om de prijs te drukken werden er een aantal standaard-accessoires verplaatst naar de optie-lijsten.